1. Para tua-tua Gilead mendesak Yefta, ”Datanglah dan jadilah komandan kami.” Jika mereka beranggapan bahwa ia akan langsung menyambut tawaran itu dan kembali ke tempat asalnya, mereka keliru. ”Bukankah kamu yang membenci aku sehingga kamu mengusirku dari rumah bapakku?” jawabnya. ”Mengapa kamu sekarang datang kepadaku sewaktu kamu dalam kesesakan?”
Pelajarannya adalah :
Betapa tidak adilnya mereka karena mula-mula menolak Yefta dan kemudian mendatangi dia untuk meminta bantuan!—Hakim 11:4-7.
2. Yefta mencoba bernegosiasi dengan orang Ammon. Ia mengirim utusan kepada raja mereka untuk mencari tahu alasan agresi orang Ammon. Jawabannya mengandung sebuah tuduhan: Sewaktu orang Israel keluar dari Mesir, mereka menduduki daerah orang Ammon, dan itu harus dikembalikan.—Hakim 11:12, 13.
3. Karena keinginannya yang sungguh-sungguh untuk mendapatkan pengarahan ilahi, Yefta berikrar kepada Allah, ”Jika engkau sungguh-sungguh memberikan putra-putra Ammon ke tanganku, pastilah terjadi bahwa orang yang keluar dari pintu-pintu rumahku, yang keluar untuk menemuiku pada waktu aku kembali dengan damai dari putra-putra Ammon, akan menjadi milik Yehuwa, dan aku akan mempersembahkan orang itu sebagai persembahan bakaran.” Sebagai jawaban, Allah memberkati Yefta dengan membantu dia memukul 20 kota orang Ammon dalam ”pembantaian yang sangat besar”, dengan demikian ia menaklukkan musuh Israel.—Hakim 11:30-33.
4. Hakim 11:40.
Kehidupan gadis yang setia ini tidaklah sia-sia (putri Yefta). Baginya, dinas sepenuh waktu di rumah Yehuwa merupakan cara terbaik, memuaskan, serta terpuji untuk menghormati Allah. Karena itu, ”dari tahun ke tahun putri-putri Israel akan pergi untuk memberikan kata-kata pujian kepada putri Yefta orang Gilead itu”. (Hakim 11:40) Pastilah Yefta bersukacita atas dinas putrinya kepada Yehuwa.
5. Orang Efraim Menolak Yefta. Hak 12:1.
Orang Efraim, yang menganggap diri suku yang terkemuka di Israel (termasuk Gilead), dengan angkuh menolak untuk mengakui Yefta dan berupaya membenarkan diri. Jadi, mereka merancang tuduhan palsu sebagai dalih untuk memancing keributan dengannya. Sikap serupa mereka perlihatkan bertahun-tahun sebelumnya, pada zaman Hakim Gideon. (Hak 8:1) Mereka menuduh bahwa Yefta lalai memanggil mereka untuk bertempur melawan Ammon, dan mereka mengancam akan membakar rumah Yefta bersamanya.—Hak 12:1.
6. . Hak 11:12, 13.tuduhan raja Ammon tidak benar. Sebab:
(1) Israel tidak pernah mengusik Ammon, Moab, atau Edom (Hak 11:14-18; Ul 2:9, 19, 37; 2Taw 20:10, 11);
(2) Ammon bukan pemilik tanah yang dipersengketakan itu pada waktu penaklukan oleh orang Israel, karena ketika itu tanah tersebut dikuasai orang Amori Kanaan dan Allah telah menyerahkan raja mereka, Sihon, dan tanahnya ke tangan Israel;
(3) Ammon tidak pernah mempersoalkan pendudukan yang dilakukan Israel selama 300 tahun yang silam; karena itu, apakah mereka mempunyai dasar yang sah untuk mempersoalkannya sekarang?—Hak 11:19-27.
Di sini Yefta memperlihatkan bahwa ia bukanlah pejuang yang kasar dan tidak beradab, melainkan bahwa ia adalah orang yang memahami sejarah dan khususnya cara Allah berurusan dengan umat-Nya.
Boso jowo.
Pokok2 penting hakim2 11-14.
1. Para pinituwa Gilead mendesak Yefta, ”tekaa lan dadia
komandan kito.” nek dekne kabeh nganggep menawa dheweke arep terus nrimo tawan
kuwi lan bali menyang panggon asale, dekne kabeh kleru. ”Yo kowe kabeh sing mbenci aku lan ngusir aku soko saka omahe
bapakku?” jawabe. ”geneya kowe saiki teka amargo kowe kabeh nandang susah ?”
Pelajarane kanggo kito:
Yak yo ora adil wong Gilead kuwi amarga wiwitane dekne kabeh nolak Yefta,trus samongso nandang susah banjur nekani Yefta ,kanggo njaluk bantuan!—Hakim 114-7
Yak yo ora adil wong Gilead kuwi amarga wiwitane dekne kabeh nolak Yefta,trus samongso nandang susah banjur nekani Yefta ,kanggo njaluk bantuan!—Hakim 114-7
2. Yefta nyoba bernegosiasi karo wong Ammon. dheweke ngirim
kongkonan marang raja Ammon kanggo nggoleki ngerti alasan agresi wong Ammon.
jawabane ngandung siji tuduhan: Yen naliko wong Israel metu saka Mesir, dekne
kabeh ngejegki daerah wong Ammon, lan kuwi kudu dikembalikan.—Hakim 11:12, 13.
Opo Yefta percoya karo tuduhan iki,Yefta dudu wong sing ora ngerti sejarah.
Opo Yefta percoya karo tuduhan iki,Yefta dudu wong sing ora ngerti sejarah.
3. Amarga kepengenane sing tenan-tenan kanggo nindakake
pengarahan ilahi, Yefta ngucapake nazar marang Allah, ”Yen panjenengan bener2
menehake putra-putra Ammon menyang tanganku, sopo wae sing sing metu saka
lawang-lawang omahku, sing metu memoni
aku naliko aku bali karo tentram saka putra-putra Ammon, arep dadi duwee
Yehuwa, lan aku arep mempersembahkan wong kuwi dadi persembahan obongan.”
Nasar Yefta di jawab , Allah memberkati Yefta karo ngewangi dheweke ngalahake 20 kuthane wong Ammon ing”peprangan sing gedhe banget”, karo mangkana dheweke naklukake mungsuhe wong Israel.—Hakim 11:30-33
4. Hakim 11:40.
kauripane prawan sing setia iki oraa sia-sia (putri Yefta). kanggone, dinas sepenuh wektu neng omahe Yehuwa ngrupakne cara paling becik, ngelegaake,yo ugo terpuji kanggo ngajeni Allah. amarga kuwi, ”saben taun putri-putri Israel lunga kanggo menehake tembung-tembung pujian marang putri Yefta wong Gilead kuwi”. (Hakim 11:40) Prakoro iki mestine nggawe Yefta seneng amergo dinas suci putrine marang Yehuwa.
Nasar Yefta di jawab , Allah memberkati Yefta karo ngewangi dheweke ngalahake 20 kuthane wong Ammon ing”peprangan sing gedhe banget”, karo mangkana dheweke naklukake mungsuhe wong Israel.—Hakim 11:30-33
4. Hakim 11:40.
kauripane prawan sing setia iki oraa sia-sia (putri Yefta). kanggone, dinas sepenuh wektu neng omahe Yehuwa ngrupakne cara paling becik, ngelegaake,yo ugo terpuji kanggo ngajeni Allah. amarga kuwi, ”saben taun putri-putri Israel lunga kanggo menehake tembung-tembung pujian marang putri Yefta wong Gilead kuwi”. (Hakim 11:40) Prakoro iki mestine nggawe Yefta seneng amergo dinas suci putrine marang Yehuwa.
5. Wong Efraim Menolak Yefta. Hak 12:1.
wong Efraim, sing nganggep awake suku sing terkemuka neng Israel (klebu Gilead), karo angkuh nolak ngakoni lelabuhane Yefta lan ngupoyo mbenerake awake dhewe.Terus, dekne kabeh ngrancang tuduhan palsu karo Yefta kanggo mancing keributan.
Sikap sing koyo ngono kuwi padha karo didelokake taun-taun sadurunge, nang zaman Hakim Gideon. (Hak 8:1) dekne kabeh nuduh menawa Yefta nyepelekake mergo ora nyeluk lan ngajak wong efraim bertempur mungsuh Ammon, lan dekne kabeh ngacam arep ngobong omahe Yefta .—Hak 12:1.
Perkoro iki njalari perang gede karo efraim lan ngakibatake 42.000 wong Efraim dipateni.
wong Efraim, sing nganggep awake suku sing terkemuka neng Israel (klebu Gilead), karo angkuh nolak ngakoni lelabuhane Yefta lan ngupoyo mbenerake awake dhewe.Terus, dekne kabeh ngrancang tuduhan palsu karo Yefta kanggo mancing keributan.
Sikap sing koyo ngono kuwi padha karo didelokake taun-taun sadurunge, nang zaman Hakim Gideon. (Hak 8:1) dekne kabeh nuduh menawa Yefta nyepelekake mergo ora nyeluk lan ngajak wong efraim bertempur mungsuh Ammon, lan dekne kabeh ngacam arep ngobong omahe Yefta .—Hak 12:1.
Perkoro iki njalari perang gede karo efraim lan ngakibatake 42.000 wong Efraim dipateni.
6. . Hak 11:12, 13......tuduhan raja Ammon ora bener.
amerga:
(1) Israel ora tau ngusik Ammon, Moab, utawa Edom (Hak 11:14-18
Ul 2:9, 19, 37; 2Taw 20:10, 11);
(2) Ammon dudu sing nduweni lemah sing dipersengketaake kuwi
naliko wong Israel metu soko Mesir, amarga pas kuwi lemah sing disebut
dikuwasani wong Amori Kanaan lan Allah wis ngulungake raja ne yoiku Sihon, lan
lemahe wis di ejeghkii wong Israel;
(3) Ammon ora tau mempersoalake naliko bangsa Israel ngenggoni lemah kuwi
sajrone 300 taun sing kapungkur; amarga kuwi, apa wong Ammon nduweni dasar sing
sah kanggo ngrebut lemah iku sak iki?—Hak 1119-27
neng kene kito ngerti yenYefta kuwi dudua wong sing kasar lan ora beradab, sak
walike Yefta kuwi wong sing mahami sejarah lan khususe carane Allah ngrumat
umat te.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar